>Ev yapımı Kartuş Sistemi: Kartuş’u tanıyalım


>Bozuk bir kartuş vardı, sanırım uçları tıkanmış temizlemekle düzelmedi bende dünden razıyım içine açma, hemen kesit aldım. Neyin nesidir bu kartuş bir görelim…

          Enine ve boyuna küçük bir kesim yaptım ve kartuşun içini görebildim. Emin olun elektronik hiçbişey yok. Boşluk ve özel bir sünger.
          Bunlar da diğer resimler. 

Üsk kapağını çıkardım. Buradan şunu söyleyebiliriz ki. Kapağın üstünden ve yaklaşık 5mm altına kadar heryerden mürekkep beslemesi için delik açabiliriz.
Süngerin çekip çıkardığınızda altında sadece püskürtücü uçlara giden bir kısım görüyorsunuz.

Kartuşu kabaca tanıdık. Artık mürekkebi nasıl besleyeceğimizi kabaca tahmin edebiliriz. Kartuşun içinde hiçbir elektronik eleman bulunmamaktadır. Bu safhadan sonra şunu söyleyebilirim ki.
     İsterseniz Bir iğne ucunu ısıtıp herhangi bir şırınganın girebileceği kadar küçük bir delik açıp, ” Standart kalitede”  200-250 sayfada bir 5 mm kadar mürekkep enjekte edebilirsiniz. Bence daha fazlada enjekte edebiliriz çünkü sünger tamamen mürekkep emmiş değil. Bence çok rahat 7 – 8 mm kadar mürekkep doldurabiliriz. Bu da bize kısa vade de yeterli bir sayfa sayısı demek.
 

>Ev yapımı Kartuş Sistemi: Kartuş’u tanıyalım” üzerine 5 yorum

  1. sebahattin tunçel dedi ki:

    sevgili kardeşim ümit bir zamanlar bir kitapta ” BAŞARI, BİR TEK KİŞİ BİLE OLSA SEN YAŞIYORSUN DİYE RAHAT EDİYORSA O SENİN BAŞARINDIR ” DİYE OKUMUŞTUM. merak başarılı insanın otoban yoludur. sana bildiğin birşeyi başkalarıyla paylaşma duygusu taşıdığın için teşekkür ederim. hayatın kapanmayan yollar ile dolu olsun senin gibi kardeşlerimize her zaman ihtiyaç var yeterki sadece bakmasını değil görmesini de bilelim sağlıklar diliyorum . SİLİVRİ DEĞİRMENKÖY DEN SEBAHATTİN TUNÇEL . serdar emlak ‘ın sahibiyim.
    email: sebahattin007@yahoo.com

    • ukirenci dedi ki:

      Sebahattin Bey bu anlamlı mesajınız ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum. Gerçekten çok mutlu oldum. Elimden geldiğice birşeyler yapmaya çalışıyorum, söylediğiniz gibi 1 kişi de bundan faydalansa ne mutlu bana. İnşallah böyle de devam edecek. Çok teşekkürler…

      • sebahattin tunçel dedi ki:

        Bende teşekkür ederim kardeşim, ömrün uzun., yolun mekke, hedefin daima görünen dağların arkası olsun,

        not (çoğu avcı gördüğü dağlara bile gitmeye cesaret edemez)

        • Müşfiq dedi ki:

          Şu kartuşun içini merak ediyordum demekki böyleymiş süngermiş. Artık kartuş doldurduğumda içerisinin nasıl olduğunu ve nasıl enjekte edeceğimi biliyorum. Şırınganın zarar vereceği yer yok heryer sünger zaten. Çok iyi yapmış bunu paylaşmışsınız. Allah razı olsun. Yolunuz açık olsun.

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.