Bakın Şu FESTO’ya !


Geçen günlerde arabada bir yere giderken üzerinde sadece mavi renkli  ve orta büyüklükte bir yazı ile ” FESTO ” yazan bir araba gördüm. İsmi çok tanıdık geldi ama bir anda çıkartamadım sonra biraz düşününce hatırladım tabiki. Aslında unutmak ne mümkün kendisi otomasyon teknolojilerinde dünya lideri. Festo’yu tanımlamak gerektiğinde yine aynı gün arabada, çalıştığım firmadaki imalat müdürümüz Ramazan Bey’in şu sözünü hiç unutmayacağım herhalde; ” …. aslında ikise de aynı işi yapar, gider bir pnömatik piston bakarsın birtanesi 15-20 TL’dir ama FESTO 85 euro ‘dur” dedi.  😀 Düşünebiliyor musunuz biri 20TL diğer 85 euro 🙂 işte kalite budur. Ayrıca ” biri 1-2 gün sonra bozulur, Festo’yu 10 sene sorunsuz kullanırsın.” da demişti.
Neyse konuya gelelim, o gün Festo’yu hatırlayınca sonrasında web sitelerine neler varmış diye bir bakayım dedim ve onu gördüm.  Hakkını vermek gerek, gerçekten çok iyi gözlemlenmiş ve düşünülmüş, pratikte de çok iyi uygulanmış bir çalışma. İşte resmi;
2010 yılında, filin burnundan esinlenerek hazırlanmış bir biyonik kol. Tamamen pnömatik olarak çalışıyor. Ben en çok en uçtaki tutucu kısmını beğendim. Videoyu izlerken başta nesneyi nasıl kavradığına anlam veremedim, çok şaşırdım hatta nasıl yani, nasıl bükülüyor bu derken, biraz düşününce anladım. Sizde biraz düşünün nasıl olabilir acaba  🙂
Yine aynı sayfada Festo’nun 2011 de yaptığı Smart Bird’ü göreceksiniz kuşun hareketlerinden eslinlenerek tasarlanmış, gerçekten çok etkileyici bir çalışma daha. Tavsiyem tüm sayfayı tamamen incelemeniz. Bir bakın daha neler var neler 🙂

SmartBird Web Sayfası,

SmartBird Tasarım ve Üretim videosu



-Bionic Handling Assistant Web sitesi

Bionic Assistant Video

Bunu paylaşmadan geçemem, bu kolun pnömatik olarak çalıştığına inanabiliyor musunuz …

AirArm 2

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.